Τι είναι η αφαιρετική τέχνη για σένα;
Στο τελευταίο μου βιβλίο “Δημιουργώντας αφαιρετική τέχνη” ρώτησα 50 καλλιτέχνες “Τι είναι για σένα η αφαιρετική τέχνη;” Τα αποτελέσματα δείχνουν πως δεν υπάρχει μια ή δυο απαντήσεις, και αυτό είναι το λογικό!
Ο τρόπος να βλέπεις…
“Όσο προσπαθώ να βγάλω κάτι αληθινό ως ζωγράφος, τόσο πιο αφαιρετικό γίνεται. Το λατρεύω αυτό το παράδοξο. Καθώς περνά ο καιρός, όλο και περισσότερο απασχολούμαι με το πως η αφαίρεση και η απεικόνιση, ή ο ρεαλισμός – ή πες το όπως θες – στην πραγματικότητα συνδέονται στενά και μάχονται το ένα το άλλο. Έχει να κάνει με το πως βλέπουμε τον κόσμο. Μπορώ να ζωγραφίσω ένα δάσος χωρίς να βάλω ούτε ένα δέντρο; Ή να δείξω όλο το δάσος μέσω ενός και μόνο δέντρους” Eric Aho
“Αναλαμβάνω να παίζω και να ανακατεύω χρώματα, γραμμές και σχήματα για να δημιουργήσω εικόνες που θέλα να βλέπω. Θέλω η δουλειά μου να εκπλήσσει, να είναι παιχνιδιάρικη και προκλητική. Μερικά από τα έργα μου είναι πόρτες, άλλα παράθυρα. Είναι όλα πύλες. Συνεχίζω να χρησιμοποιώ αυτά τα σύμβολα γιατί είναι ευχάριστα και μυστηριώδη σαν γλώσσα και αυτό το γεγονός συνδέει βαθιά το προσωπικό με το παγκόσμιο” Adria Arch
“Για μένα η “αφαίρεση” δεν είναι ένα καλλιτεχνικό κίνημα, μια στιγμή στην ιστορία της τέχνης ή ένα ύφος ζωγραφικό. Είναι μια ολοκληρωμένη κρίσιμη σύνδεση που αφορά την ίδια τη ζωντάνια του πίνακα. Αυτό που είναι παράξενο για μένα είναι το ότι απομακρύνομαι από αυτό που ξέρω – από αυτό που μπορώ να ελέγξω – για να βρω συνοχή και φόρμα. Η επαφή με αυτή τη “χωρίς λέξεις” συνοχή είναι η επιστροφή στα πάτρια, στη ζωγραφική.” Timothy Hawkesworth
“Θέλω να εκφράσω ένα συγκεκριμένο συναίσθημα δημιουργώντας ένα ολόκληρο περιβάλλον για το θεατή για να περπατήσει ή να παρατηρήσει από μακριά. Χρησιμοποιώ τα υλικά με άμεσο και απλό τρόπο, όχι μεταμορφώνοντας ή αλλάζοντας τα από την υπέροχη φυσική τους κατάσταση. Γιατί; Προτιμώ να διατηρώ τα κομμάτια μου ανοιχτά και μη επιλεκτικά όσο αυτό είναι δυνατόν επιτρέποντας στο θεατή να δώσει τις δικές του αναγνώσεις που έρχονται από τις δικές του εμπειρίες.” Chris Nelson
“Όταν αφοσιώνομαι στο να δημιουργήσω κάτι είμαι πλήρως δοσμένος στο μέσο στα εργαλεία και στην αποστολή. Έχω μάθει να μην σκέφτομαι το πρϊόν που θα βγει στο τέλος, διότι ο χρόνος που περνώ μέσα στη δημιουργία είναι το πιο σημαντικό για μένα. Απολαμβάνω το συγκεκριμένο συναίσθημα που έρχεται κατά την αφαίρεση – είναι σα να χορεύουν το χέρι μου με το μυαλό μου και να με οδηγούν.” Janet Stupak
“Η αφαίρεση, όπως η ποίηση, δεν διατηρούν μια ξεκάθαρη αφήγηση αλλά προσφέρουν ένα θραύσμα, ένα κομμάτι από μια μυστηριωδώς οικεία αφήγηση. Στους πίνακες μου, εξακολουθεί να υπάρχει μια σειρά από αναγνωρίσιμες φυσικές μορφές, οι οποίες τώρα έχουν δώσει ένα προσωπικό αφαιρετικό αλφάβητο σχημάτων, χρωμάτων και μορφών. Η διακεκριμένη χρήση της αφαίρεσης μου έχει επιτρέψει την “απόσταξη” και καλύτερη επικοινωνία των ιδεών και των συναισθημάτων μου για τη ζωή, τη φύση και τον αντίστοιχο χώρο ανάμεσά τους.” Nicholas Wilton
“Με ενδιαφέρει πάντα να ανακαλύπτω κάτι καθώς δημιουργώ παρά να κινούμαι σε γνωστά μονοπάτια. Θέλω επίσης να εκφράσω βαθιά συναισθήματα και σκέψεις στη δουλειά μου. Κάτι πιο αιθέριο, ποιητικό και φανταστικό είναι ο στόχος μου. Σαν αποτέλεσμα, οι δουλειές μου καταλήγουν να είναι αφαιρετικές, παρά αναπαραστατικές.” Yuriko Yamaguchi
“Παρ’ ότι οι εικόνες μου είναι αφαιρετικές και δεν αντιπροσωπεύουν τη συμβατική κινέζικη ζωγραφική, συνεχίζω να δουλεύω παρατηρώντας και παρουσιάζω τα δικά μου ειλικρινή συναισθήματα ή τις ιδέες μέσα από τα χρώματα ή τις υφές και τα πάχη των πινέλων που έχουν γίνει η δική μου παράδοση σαν καλλιτέχνη.” Yuan Zuo