Τηλέφωνο: +30 210 7245432Worldwide service : +30 210 7245432

Κωδικός:
Ζ53-02

Τίτλος:
Κάθε Μέρα Τέτοια Ώρα

Διαστάσεις:
70 x 100 cm

Υλικό

Λάδι σε λινό

Περιγραφή:

Έτος δημιουργίας 2011.

H άνοιξη δεν είναι εποχή λιτότητας
Εισβάλλουν δεκαοχτούρες κι άλλα πουλιά
Κάτι καλό θ’ακούσουμε, Ανοίγουμε τις μπαλκονόπορτες, Κοιτάμε πάνω απ’ τις λακκούβες Κι εσύ χαμογελάς…

Στον Κώστα Σπυριούνη
«Καντέντσα»

Λένα Πλάτωνος
Συνθέτις
12-6-88


 

Στην Ζωγραφική του Κώστα Σπυριούνη, σαν πρώτη ανάγνωση, διαπιστώνεις μία γαλήνια σιωπή που σε οδηγεί απ’ευθείας στο παραπέρα και το αντίπερα χωρίς ερωτιματικά. Η ανθρώπινη παρουσία απουσιάζει πλήρως  από τα έργα του και μόνον που και που διαπιστώνεις κάποιες αφηρημένες προτομές και κανένα αγαλματάκι του φτερωτού έρωτα, που δεν στήθηκαν τυχαία αλλά ίσως για να ξεγελάσουν τον θεατή αναγνώστη από το κυρίως θέμα που είναι καθαρότατα μεταφυσικό.

Η παρουσία περιστεριών θυμίζει περισσότερο πνεύματα παρά ζωντανά της φύσης. Αυτό το μεταφυσικό το επιτυγχάνει με ένα μοναδικό ζωγραφικό τρόπο χρησιμοποιώντας γαιώδη χρώματα και παχιές χορταστικές πινελιές σαν να εξορκίζει το μαύρο και το σκοτεινό. Ζωγραφίζει παλιά σπίτια, όχι απαραίτητα αρχοντικά, αλλά εκλεπτυσμένης αισθητικής όπου η προσωπική του παρέμβαση είναι εμφανής. Ζωγραφίζει σπίτια που σε παραπέμπουν σε αρχιτεκτονικές παλιές και αρχαίες. Αποφεύγει το άσχημο όσο μπορεί και δίνει ομορφιά ακόμη και στα πιο ακαλαίσθητα αντικείμενα.Τα καλώδια για παράδειγμα του ηλεκτρικού ρεύματος παρουσιάζονται σαν στολίδια και εορταστικές γιρλάντες στις προσόψεις των σπιτιών ή των έρημων δρόμων.

Γη και ουρανός συνδέονται άμεσα με καφετιές αποχρώσεις και τα κτίσματα πολλές φορές σου δίνουν την εντύπωση ότι αιωρούνται ή ότι ακόμα είναι κτισμένα πάνω σε νερά. Η συννεφιά, ο αγριεμένος καιρός και οι καταιγίδες κυριαρχούν δημιουργώντας δέος παρά φόβο.

Όσο προχωρείς στην ανάγνωση της ζωγραφικής του τόσο διαπιστώνεις ότι η εικόνα είναι μόνον η αφορμή. Πίσω από την ζωγραφιά υπάρχει μία φιλοσοφική σκέψη και κυρίως ποίηση. Μέσω αυτής της ποίησης σε οδηγεί να ταξιδεύεις σε μακρινά ταξίδια του μακρινού μέλλοντος της ανθρώπινης ύπαρξης, του τέλους της ύπαρξης και της αρχής μίας νέας άγνωστης εποχής. Είναι άραγε τόσο ήρεμο το τοπίο του αναπόφευκτου μόνιμου προορισμού μας όσο το περιγράφει ή έχει την ανάγκη να ξεγελά τον εαυτό του και να ηρεμεί ή να προβληματίζει τον θεατή;

Βαγγέλης Χρόνης
Ποιητής

ΚΩΣΤΑΣ ΣΠΥΡΙΟΥΝΗΣ, ΑΙΣΘΗΤΙΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΕΥΓΕΝΕΙΑΣ Η αβρότητα, η καλλιέργεια και η λεπτότητα του Κώστα Σπυριούνη διαχέονται στα έργα του. Κάποτε οι άνθρωποι αναζητούσαν τρόπους να κάνουν το φυσικό, όμορφο. Ο ζωγράφος Κώστας Σπυριούνης έχει ένα μοναδικό τρόπο να απεικονίζει την ομορφιά με φυσικότητα. Το βλέμμα βυθίζεται στα έργα του και απολαμβάνει τη δύναμη της φαντασίας, τη διαύγεια, την οπτική καθαρότητα, την απλότητα, την πλούσια υφή των χρωμάτων και τη ζωντάνια της εικαστικής γλώσσας. Από τους σημαντικότερους ζωγράφους της γενιάς του, ενηλικιώθηκε με δασκάλους τον Γιάννη Τσαρούχη, τη Ναταλία Μελά, τον Τάσο Μαργαριτώφ. Οι ατομικές εκθέσεις του με πορτρέτα, γυμνά, νεοκλασικά, τοπία της Εύβοιας και τα περίφημα στεφάνια από κισσό, ροδιά, ελιά, δάφνη, αμπέλι, παπαρούνες σηματοδότησαν το αισθητικό του αποτύπωμα. Το 2009 τα Ελληνικά Ταχυδρομεία του ανέθεσαν τη φιλοτέχνηση της σειράς ”Ελληνες Ηθοποιοί”. Η δημιουργία γραμματοσήμων είναι μια τέχνη δύσκολη και ιδιαίτερα απαιτητική. Με σωστές δόσεις νοσταλγίας και φωτορεαλισμού, η σειρά αγαπήθηκε από τους φιλοτελιστές και γρήγορα έγινε συλλεκτική. Πίνακές του φιλοξενούνται σε μουσεία και πινακοθήκες και έχουν αποκτηθεί από συλλέκτες σ’ όλο τον κόσμο. Γεγονός που έκανε το State Department των ΗΠΑ να τον προσκαλέσει στο International Visitor Program (2007). Εκθέσεις του έχουν φιλοξενηθεί στην ελληνική πρεσβεία της Ουάσιγκτον και στο ελληνικό προξενείο της Νέας Υόρκης. Διόλου τυχαία ο ιδιοφυής Τσαρούχης είχε χαρακτηρίσει τα έργα του ”φίνα και αυτοαμυνόμενα”. Ο δε Δημήτρης Τσίτουρας με τη διαίσθηση του φιλότεχνου αποκάλεσε την τέχνη του ”μεγάλη ζωγραφική”. Δευτέρα, 19 Απριλίου 2010 Ειρήνη Αϊβαλιώτου Δημοσιογράφος