Πιάτο από τον Αλέκο Φασιανό στον Εικαστικό Κύκλο Sianti

90.00

Κωδικός:
Α18-02

Τίτλος:
Πιάτο

Διαστάσεις:
24 x 24 cm

Υλικό

Πορσελάνη

Διαθέσιμο Τιμή:
90.00
Περιγραφή:

Ο Αλέκος Φασιανός μυθοποίησε τη δική του καθημερινότητα και μας άνοιξε τα μάτια στην κρυμμένη γοητεία της. Ως γνήσιος «λαϊκός καλλιτέχνης» άφησε την τέχνη του να διαχυθεί, να διαδοθεί, να πλημμυρίσει και να φαιδρύνει και τη δική μας καθημερινότητα με τη ζωική της ευφορία, με την ανθηρή της γοητεία, με την αμάραντη νιότη της. H αισιοδοξία που αποπνέουν τα έργα του είναι μεταδοτική και την έχουμε ανάγκη. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που εξηγεί γιατί η ζωγραφική του Φασιανού είναι τόσο λαοφίλητη.

Πηγή: tovima.gr

Διαθέσιμο

ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 130€
ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΣΤΟ 2107245432
ΠΛΗΡΩΜΗ ΜΕ ΑΝΤΙΚΑΤΑΒΟΛΗ
ΑΣΦAΛΕΙΑ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ
 

Γεννήθηκε κάτω από την Ακρόπολη, στο ναό των Αγίων Αποστόλων, καθώς ο παππούς του ήταν παπάς και είχε μερικά κελιά για να μένει η οικογένεια. Ο πατέρας του ήταν μουσικός, καθηγητής στο Εθνικό Ωδείο, και συνθέτης. Ο Αλέκος Φασιανός όμως δεν ακολούθησε τον δρόμο της τέχνης λόγω του πατέρα. Ούτε και κάθησε να σκεφτεί για να πάρει κάποια σχετική απόφαση. «Δεν είναι θέμα απόφασης, σε οδηγεί το πάθος σου». Και το δικό του πάθος ήταν ακριβώς να γίνει ζωγράφος. Θέλει να μιλάει για την τέχνη του, καθώς και για την τέχνη του Θεόφιλου και του Τσαρούχη. Έχει πολλές αντιρρήσεις όμως να πει για τα μελλοντικά του σχέδια. Περνάει με δυο κουβέντες την ερώτηση για το μουσείο που διαμορφώνει κοντά στην Ομόνοια, στο σπίτι που μεγάλωσε, αφού η οικογένεια έφυγε από την Πλάκα, και αρνείται να πει κάτι περισσότερο για τα καλοκαιρινά του σχέδια. «Δεν θέλω να απαντάω σε τέτοιες ερωτήσεις. Όλοι οι ζωγράφοι λένε για να θαυμαστούν. Εγώ προτιμώ να κάνω και να φαίνεται».

Πηγή: tanea.gr

Το λαϊκό στοιχείο Ο μαθητής ωστόσο δεν συμμερίζεται τη μελαγχολική ενατένιση, τον διαστοχασμό πάνω στη ζωή, τον έρωτα και τον θάνατο που σφραγίζει τη ζωγραφική του δασκάλου. Τον δικό του λαϊκό παγανισμό τον εμπνέει ένας άλλος δάσκαλος: ο Γιάννης Τσαρούχης. Αρχαιότητα, Φαγιούμ, Βυζάντιο, Αναγέννηση και λαϊκή τέχνη βρίσκουν τον τρόπο να συνδιαλλαγούν στη ζωγραφική του Τσαρούχη με καταλύτη τη μοντέρνα τέχνη και τις αναζητήσεις της. Ιδιαίτερη γοητεία άσκησε πάνω στο έργο του ο Ανρί Ματίς. Πρωταγωνιστές στη ζωγραφική του Τσαρούχη είναι απλοί, καθημερινοί άνθρωποι, μελέφηβοι και νέοι άνδρες που εξυψώνονται σε καβαφικά ινδάλματα της ομορφιάς και του έρωτα, χωρίς να χάνουν τη λαϊκότητά τους. Αυτό το λαϊκό στοιχείο που συναντούμε στη θεματική του Τσαρούχη και αργότερα του Φασιανού, εξευγενισμένο, εξιδανικευμένο, ισοδυναμεί στη συνείδησή μου με την καταξίωση της δημοτικής γλώσσας από τους λογοτέχνες της Γενιάς του Τριάντα. Και όπως πεζογράφοι και ποιητές αναγνωρίζουν στην αδρή, την «απελέκητη» γλώσσα του Στρατηγού Μακρυγιάννη ένα απαράμιλλο πρότυπο δημοτικού λόγου, έτσι και οι καλλιτέχνες αναγνωρίζουν στον «αφελή», τον «καταπληκτικό ξυπόλυτο», κατά τον Φασιανό, λαϊκό ζωγράφο Θεόφιλο έναν «δάσκαλο» άξιο να τους εμπνεύσει.Πηγή tovima.gr
Updating ..
Το καλάθι σας είναι άδειο.