Κωδικός:
Ζ28-06

Τίτλος:
Καράβια

Διαστάσεις:
100 x 70 cm

Υλικό

Ακρυλικό σε καμβά

Περιγραφή:

Έτος δημιουργίας 2006

Η εξπρεσιονιστική γραφή του Φράνσις Μπέικον τον επηρέασε αλλά η ιδιοσυγκρασία του και η ”ελληνικότητα” της τέχνης του δεν αποδέχτηκαν την ωμή και βίαιη εικαστική γλώσσα του μεγάλου Ιρλανδού ζωγράφου. Πηγή: atexnos.gr

Ενδιαφέρομαι
 
Ο ίδιος ο ζωγράφος λέει στο κείμενο που γράφτηκε για την αναδρομική του έκθεση το Μάιο του 2006 στη Θεσσαλονίκη: ‘’ ’ Μικρός ζούσα σένα σπίτι που ήταν όλο θάνατος. Αυτό πέρασε και μες στην ζωγραφική μου.
Αρχικά, ζωγράφιζα σκοτεινά δωμάτια, γεμάτα φυτά που, όπως είπαμε, έβλεπα καθημερινά. Αυτά τα πρώτα έργα έχουν την σκιά μιας μητέρας που λείπει, που ελίσσεται μέσα στο χώρο. Με επηρέασε πάρα πολύ ένας τριπλός καθρέπτης που ήταν μέσα στο σπίτι, ο οποίος υπάρχει ακόμα και που χρησίμευσε σαν μοντέλο για διάφορες συνθέσεις.
Όταν ζωγράφιζα επιτύμβια, μου φαινόταν ότι όλοι οι άνθρωποι που κυκλοφορούσαν γύρω μου ήταν έτοιμοι να φύγουν. Αλλά πριν φύγουν ήταν πάνω σε μοτοσικλέτες, μέσα σε τηλεφωνικούς θαλάμους, μέσα σε σπίτια, σε καφενεία. Πρέπει να ήταν μια σκιά απαισιοδοξίας.
Οι σκηνές της διδακτορίας και τα επιτύμβια είχαν το ίδιο ύφος με την διαφορά ότι στην περίπτωση της δικτατορίας ήταν πιο φανερό το θέμα. Στο άλλο ήταν μεταφυσικό μολονότι πιστεύω ότι το επιτύμβιο δεν είναι κάτι εντελώς μεταφυσικό: είναι αυτό που μένει όταν φεύγει κάποιος’’ 
Πηγή: atexnos.gr

Ο Δημήτρης Μυταράς σημάδεψε με το έργο του την ιστορία της σύγχρονης ελληνικής ζωγραφικής και αφήνει πίσω του ανεκτίμητη κληρονομιά. Εκτός όμως από σπουδαίος ζωγράφος, ο Δημήτρης Μυταράς, υπήρξε και ανθρωπιστής. Στις δύσκολες ώρες που διένυε και διανύει η χώρα μας, στάθηκε δίπλα στους συνανθρώπους του, αναπτύσσοντας έντονη κοινωνική δράση. Προς τους οικείους του εκφράζω τα βαθύτατα συλλυπητήρια και την ευγνωμοσύνη όλων και εμού προσωπικά για την πολιτιστική παρακαταθήκη που αφήνει στον τόπο μας. Νίκος ΒούτσηςΠηγή: protagon.gr
safe payments
Updating ..
Το καλάθι σας είναι άδειο.